- Προηγούμενο
- 1
- 2
- 3
- ...
- 7
- Επόμενο
Σήμερα, κανείς δεν συνδέει την Louis Poulsen με μια εταιρεία εισαγωγής κρασιού. Αλλά το 1874 ήταν ακριβώς αυτό. Το έτος αυτό, ο Ludvig R. Poulsen ίδρυσε την εταιρεία με την επωνυμία "Kjøbenhavns direkte Vin-Import-Kompagni" (Η εταιρεία άμεσης εισαγωγής κρασιού της Κοπεγχάγης). Αλλά σήμερα, περισσότερα από 140 χρόνια αργότερα, η Louis Poulsen αναγνωρίζεται ως Δανός κατασκευαστής σχεδιαστικών φωτιστικών παγκοσμίου φήμης!
Η Louis Poulsen είναι γνωστή για τα διάσημα κλασικά φωτιστικά της από διάσημους σχεδιαστές όπως οι Vilhelm Lauritzen, Verner Panton, Arne Jacobsen και φυσικά Poul Henningsen. Ο Henningsen έβαλε τα πράγματα σε κίνηση το 1924: η νίκη στην Paris Exposition Internationale des Arts Decoratifs & Industriels Modernes, για παράδειγμα, μια διεθνής έκθεση για τη διακοσμητική τέχνη και το βιομηχανικό σχέδιο.
Σήμερα, η Louis Poulsen αντιπροσωπεύεται σε στυλάτους χώρους διαβίωσης καθώς και σε αμέτρητες εμπορικές τοποθεσίες. Σε αυτά περιλαμβάνεται, για παράδειγμα, ένας εκπληκτικός εκθεσιακός χώρος της Carl Hansen & Søn. Ή το εστιατόριο Langelinie Pavillonen στην Κοπεγχάγη, για το οποίο σχεδιάστηκε το PH Artichoke.
Σε γενικές γραμμές, πολλά σχέδια έχουν αναπτυχθεί για μια συγκεκριμένη εργασία φωτισμού σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον. Οι σχεδιαστές της Louis Poulsen αντιμετώπιζαν πάντα νέα οικοδομικά έργα και συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις - και κάθε πελάτης επωφελείται από τα αποτελέσματα!
Είτε πρόκειται για τα ονόματα των φωτιστικών Louis Poulsen είτε για τα ονόματα των σχεδιαστών, όλοι πιθανώς τα έχουν ακούσει κάποια στιγμή. Αν έχετε μια προτίμηση στο design, ονόματα όπως PH Artichoke ή PH 5 θα προκαλέσουν πολύ συγκεκριμένους συνειρμούς. Λειτουργικός και ταυτόχρονα εντυπωσιακός σχεδιασμός. Ταυτόχρονα, όμως, είναι τόσο ευέλικτα που κάνουν καλή εντύπωση τόσο στο σπίτι όσο και στην επαγγελματική χρήση.
Και με ονόματα όπως Arne Jacobsen, Poul Henningsen ή Verner Panton, δικαίως σκέφτεται κανείς τους μεγάλους του κόσμου του design. Αυτό ισχύει και για τους "νεοεισερχόμενους" στο χαρτοφυλάκιο: Clara von Zweigbergk, Oki Sato και Christian Flindt. "Το να είσαι σχεδιαστής σήμερα εξακολουθεί να σημαίνει να είσαι περίεργος, να δοκιμάζεις πράγματα και να προσπαθείς να τα κάνεις καλύτερα", αποκαλύπτει ο Christian Flindt σε συνέντευξή του στο Lampenwelt, επιδεικνύοντας ένα πρωτοποριακό πνεύμα παρόμοιο με αυτό που χαρακτήριζε τον Poul Henningsen.
Στην Louis Poulsen, οι λάτρεις του σχεδιασμού θα βρουν πολλά γνωστά ονόματα - για τους δικούς τους τέσσερις τοίχους ή για το επόμενο μεγάλο έργο φωτισμού, το οποίο αποτελεί μέρος της μεγάλης ιστορίας αυτού του κατασκευαστή φωτισμού.
Η μητέρα του Poul Henningsen γεννήθηκε το 1894 και ήταν η Δανή συγγραφέας Agnes Henningsen. Και πράγματι, ο γιος της Poul επέκτεινε κάποια στιγμή το πεδίο δραστηριότητάς του και στη συγγραφή και έγινε δημοσιογράφος και συγγραφέας. Στο μυαλό των φίλων του σχεδιασμού, ωστόσο, είναι πιο πιθανό να τον θυμούνται για την καριέρα του ως μεγάλο σχεδιαστή φωτιστικών σωμάτων.
Σήμερα αντιλαμβανόμαστε τα σχέδιά του ως κλασικά και λειτουργικά, απλά αλλά μοναδικά. Ωστόσο, θεωρούνταν αντισυμβατικός στοχαστής με επαναστατικές τάσεις. Στην εποχή του, τα σχέδιά του αποτελούσαν πράγματι ρήξη με πολλές παραδόσεις. Να αποδεχτείτε την υπάρχουσα κατάσταση; Ποτέ δεν το έκανε.
Ένα παράδειγμα είναι το θρυλικό σύστημα τριών ασπίδων του PH 3/2 από το 1927. Αποφεύγει την αντανάκλαση σε όλους τους χώρους - μια πραγματική καινοτομία για το χώρο διαβίωσης. Υπήρξε πρωτοπόρος στον τομέα των σχέσεων μεταξύ των δομών του φωτός, των σκιών, των αντανακλάσεων και της απόδοσης του φωτός.
Έχει εργαστεί για τη Louis Poulsen σε όλη του τη ζωή. Ακόμη και μετά το θάνατό του το 1967, τα έργα του παραμένουν μεταξύ των πιο δημοφιλών και γνωστών στην ιστορία του φωτός.
Η PH Artichoke σχεδιάστηκε το 1958 για το εστιατόριο Langelinie Pavillonen στην Κοπεγχάγη. Χαρακτηριστικό του χαρακτηριστικό είναι τα 72 φύλλα για συμμετρικό, χωρίς θάμβωση φως.
Αυτό το κλασικό για σαλόνια, εστιατόρια και ξενοδοχεία σχεδιάστηκε επίσης το 1958. Το PH 5 αναπτύχθηκε ως απάντηση στις συχνές αλλαγές στο σχήμα και το μέγεθος των λαμπτήρων.
Σχεδιασμένο το 1925/26, το θρυλικό PH 3/2 είναι τώρα μια περιορισμένη έκδοση σε κεχριμπαρένιο χρώμα προς τιμήν της 125ης επετείου. διαθέσιμο με την ευκαιρία των 50ων γενεθλίων του Louis Poulsen.
Τα φώτα και τα κτίρια που σχεδίασε ενσωματώνουν την ουσία αυτού που σήμερα εννοούμε με τον όρο "νεωτερικότητα " - και το κάνουν από τη δεκαετία του 1930.
Ο Vilhelm Lauritzen (1894-1984) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Δανούς αρχιτέκτονες όλων των εποχών και πρωτοπόρος εκπρόσωπος του δανέζικου λειτουργισμού. Σχεδίασε το θέατρο Nørrebro (1931-1932), τα πολυκαταστήματα Daells Varehus (1928-1935), το ραδιοτηλεοπτικό κέντρο της Δανίας (1936-1941) και το πρώτο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης (1937-1939).
Ο Lauritzen σχεδίασε επίσης μερικά εξαιρετικά φωτιστικά - για παράδειγμα για το Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης της Δανίας, το οποίο επίσης σχεδίασε ως σύνολο. Σήμερα, τα φώτα αυτά είναι γνωστά ως VL38 και VL45.
Οι γνώστες γνωρίζουν ότι σχεδιάστηκαν για ένα κέντρο ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών. Όλοι οι άλλοι μπορούν να λένε αυτή την ιστορία από τώρα και στο εξής. Και φέρτε στο σπίτι σας ένα πραγματικό σύμβολο του ντιζάιν με τα φωτιστικά με την εντυπωσιακή απόχρωση.
Αυτό το κρεμαστό φωτιστικό σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1940 για το κέντρο ραδιοτηλεόρασης της Δανίας. Χαρακτηριστικά του είναι η ορειχάλκινη ανάρτηση και το φυσητό γυαλί τριών στρωμάτων.
Αυτό το φωτιστικό δαπέδου ήταν επίσης μέρος της επίπλωσης του κέντρου ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών της Δανίας. Η ρετρό ατμόσφαιρα και η απαλή, καμπυλωτή έκφραση είναι τα χαρακτηριστικά τους.
Το επιτραπέζιο φωτιστικό VL38 είναι ένα πραγματικό κλασικό φωτιστικό Vilhelm Lauritzen. Σε ένα γραφείο, παρέχει τον καλύτερο φωτισμό και είναι ένα κομψό αξεσουάρ για τους λάτρεις του design!
Τα έργα του δανέζου σχεδιαστή και αρχιτέκτονα Verner Panton αποτελούν έκφραση της πειραματικής του ρίζας. Η συνεργασία του με τον Louis Poulsen ξεκίνησε το 1959.
Τα φώτα του θα μπορούσαν σχεδόν να χαρακτηριστούν "ψυχεδελικά" λόγω των ζωντανών χρωμάτων και της φαντασίας στο σχεδιασμό τους. Τα φώτα του είναι εντελώς λειτουργικά και γραφικά ξεκάθαρα παρά την όλη φινέτσα τους. Μια συνεκτική παραστατική δομή που προσδίδει στα δωμάτια μια πρόσθετη διάσταση.
Ο θρυλικός άνδρας είναι πραγματικά διάσημος για την παντελόνα του. Αυτό επρόκειτο να παίξει ιδιαίτερο ρόλο στη μεγάλη έκθεση "Light and Colours" στο Μουσείο Σχεδιασμού Trapholt στο Kolding.
Δυστυχώς, ο δάσκαλος, ο οποίος είχε σχεδιάσει ολόκληρη την έκθεση ως ένα συνεκτικό έργο τέχνης, δεν πρόλαβε να τη δει ο ίδιος. Πέθανε το 1998 λίγο πριν από τα εγκαίνια. Αλλά τα έργα του συνεχίζουν να ζουν.
Η σειρά Panthella δημιουργήθηκε το 1971. Η αδιάλειπτη δημοτικότητά του οφείλεται επίσης στο οργανικό του σχήμα. Είναι ένα εντυπωσιακό αλλά διακριτικό αντικείμενο επίπλωσης.
Η χρωμιωμένη έκδοση του επιτραπέζιου φωτιστικού δίνει στο Panthella του 1971 μια ιδιαίτερα μοντέρνα, σχεδόν φουτουριστική πινελιά. Έχει επίσης το εντυπωσιακό σχήμα εδώ.
Η μίνι έκδοση της Panthella είναι ακόμη πιο ευέλικτη. Έχει αυτή τη μεγάλη ποικιλία χρωμάτων από το 1998, όταν της ζητήθηκε να παρουσιάσει το έργο ζωής του Verner Panton στην έκθεση "Light and Colours".
Ο Arne Jacobsen ήταν αρχιτέκτονας. Ένα από τα πραγματικά μεγάλα. Το 1927 αποφοίτησε από τη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Δανίας στην Κοπεγχάγη και στη συνέχεια ανέπτυξε και εδραίωσε την παγκόσμια φήμη του.
Με την Εθνική Τράπεζα στην Κοπεγχάγη, για παράδειγμα. Το SAS Royal Hotel & Terminal, επίσης στην Κοπεγχάγη. Ή το Κολέγιο της Αγίας Αικατερίνης στην Οξφόρδη.
Εκτός από ολόκληρα κτίρια, σχεδίαζε επίσης μαχαιροπήρουνα, πόμολα, εξαρτήματα μπάνιου, υφάσματα, σχέδια ταπετσαρίας - και φυσικά φωτιστικά εξαρτήματα.
Το επιτραπέζιο φωτιστικό AJ δεν είναι τίποτα λιγότερο από ένας κινηματογραφικός σταρ - ακόμη και σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Η εμφάνιση σε μελλοντικές ουτοπίες δείχνει αυτό που χαρακτηρίζει όλα τα έργα αυτού του αρχιτέκτονα: μια ασυνήθιστη σαφήνεια του σχεδιασμού, η οποία μπορεί κανείς εύκολα να φανταστεί ότι θα έχει ζήτηση και στο μέλλον. Τόσο στο εγγύς όσο και στο απώτερο μέλλον.
Αυτό το φωτιστικό τοίχου δημιουργήθηκε το 1959 για το δημαρχείο του Rødovre. Αργότερα εμφανίστηκε και στο St Catherine's College. Σήμερα, το φωτιστικό μπορεί συχνά να βρεθεί ως το αρχιτεκτονικό κερασάκι στην τούρτα.
Ίσως το πιο διάσημο μοντέλο του Arne Jacobsen δημιουργήθηκε το 1960 για το SAS Royal Hotel στην Κοπεγχάγη (Radisson Blu). Σήμερα, το φωτιστικό θεωρείται ένα αξέχαστο σχεδιαστικό σύμβολο του στυλ Louis Poulsen.
Η έκδοση εξωτερικού φωτισμού του μοντέλου AJ χρησιμοποιήθηκε επίσης στο SAS Royal Hotel. Σε ιδιωτικούς εξωτερικούς χώρους, το εντυπωσιακό φωτιστικό τοίχου δείχνει αμέσως την αίσθηση του στυλ του κατοίκου.
Χώρα προέλευσης: Δανία Έτος ίδρυσης: 1874 Ιδρυτής: Ludvig R. Poulsen
Βραβεύσεις: Red Dot Design Award | American Adex Award for Design Excellence | iF Product Design Award | Elforskningsprisen | I-NOVO Eco Award | 'Lamp of the year' Design Awards Copenhagen
Διεύθυνση: Louis Poulsen Germany GmbH Liesegangstr. 17 40211 Ντίσελντορφ
Οι διαγραμμένες τιμές αντιστοιχούν στη συνιστώμενη τιμή λιανικής πώλησης του κατασκευαστή του προϊόντος.
Ενδοκοινοτικός αριθμός ΦΠΑ: DE 815 559 897.
Όλες οι τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ 24%. Εξαιρούνται τα έξοδα αποστολής.